maandag 19 april 2010

Interview 2010

Kun je nu iets vertellen over je doorbraak in mei 2003?
Ik heb er niet te vaak bij stil gestaan. Maar dat neemt niet weg dat er niet iets veranderd is. Ik denk dat de ervaring in 2003, een aanzet is geweest tot innerlijke transformatie.

Wat bedoel je met aanzet?
De ervaring heeft toch innerlijk van alles in beweging gezet. Maar niet dat ik daar bewust mee bezig ben geweest.

Hoe voel je je nu?

Over het algemeen goed.

En ben je gelukkig of gelukkiger dan voor mei 2003?
Ik denk het wel. Dat geluk meer een zijnstoestand is en minder afhankelijk van omstandigheden. Al zal het een het ander heus wel beïnvloeden.

Wat was je inzicht van toen, kun je deze opnieuw beschrijven?
Toen was het inzicht dat we onvoorwaardelijk gelukkig mogen zijn en dat iedereen verbonden is met elkaar. Ik zag de wereld als Een groot geheel. En dat was wel heel diep ontroerend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten